قیمت خرید

ترفندهای ویندوز

قیمت خرید

ترفندهای ویندوز

افزونه جدید کروم به شما این امکان را می‌دهد تا محتوای وب را در گ

افزونه جدید کروم به شما این امکان را می‌دهد تا محتوای وب را در گوگل درایو ذخیره کنید

افزونه جدید کروم به شما این امکان را می‌دهد تا محتوای وب را در گوگل درایو ذخیره کنید

گوگل افزونه جدیدی به نام «Save to Drive» را برای کروم ارائه نموده که کاربر را قادر می سازد تا محتوای وب را در حساب گوگل درایو ذخیره نماید. بدین طریق براحتی می‌توانید محتوای مورد نظر خود را در حساب ابری خود ذخیره کنید.
پس از نصب این افزونه، آیکون جدیدی به مرورگر کروم شما اضافه می‌گردد. بدین ترتیب شما می‌توانید یک تصویر یا یک صفحه وب را در درایو ذخیره کنید.
همچنین می‌توانید کد HTML صفحه وب مورد نظر یا یک صفحه وب کامل با فرمت mht.* را در گوگل درایو ذخیره نمایید. نهایتا این که با یک کلیک راست ساده می‌توانید محتوای مورد نظر را به طور مستقیم در حساب ابری خود ذخیره کنید.
chrome-web-contetn-to-google-drive-mid
این افزونه چند گزینه برای مدیریت محتوای وب ذخیره شده نیز در اختیار شما قرار می‌دهد: کاربران می‌توانند به سرعت فایل را در درایو ذخیره کرده، تغییر نام داده یا آن را در لیست درایو مشاهده نمایند. همچنین می‌توان فایل‌ها را به سرعت به اشتراک گذاشت یا آنها را در شاخه‌های مختلف قرار داد.
گوگل همچنین گزینه‌های جدیدی برای مدیریت تصاویری که کاربران در درایو ذخیره می‌کنند، اضافه نموده است، از جمله بزرگنمایی از طریق اسکرول کردن، دکمه‌های جدید «fit to page» و «100%» و قابلیت کامنت گذاشتن در بخش خاصی از تصویر.

چگونه در ویندوز 8 یک اتصال وای‌فای با قابلیت سنجش ترافیک مصرفی ب

چگونه در ویندوز 8 یک اتصال وای‌فای با قابلیت سنجش ترافیک مصرفی بسازیم؟


یکی از مواردی که کاربران اینترنت همیشه مدنظر دارند، میزان ترافیک مصرفی آن‌ها در طول دوره است. این مسأله به کاربران کمک می‌کند که مدیریت‌ بهتری بر ترافیک مصرفی و هزینه‌های خود داشته باشند. این کار نیز معمولاً به کمک نرم‌افزارهای متفاوتی که در دسترس هستند انجام می‌شود. اما ویندوز 8 در این مورد حرف‌هایی برای گفتن دارد و شما در این سیستم‌عامل می‌توانید یک کانکشن وای‌فای را به عنوان محاسبه‌گر میزان ترافیک معرفی کنید. برای آشنایی با این ترفند با زومیت همراه باشید.
یکی از امکانات جدید ویندوز 8، اتصال بی‌سیم با قابلیت محاسبه ترافیک است. در گذشته، شما قادر بودید با اجرای نرم‌افزارهای ویندوزی، میزان ترافیک مصرفی خود را مانیتور کنید. اما این نرم‌افزارها کار مؤثری برای کاهش ترافیک مصرفی انجام نمی‌دادند. با گسترش هات‌اسپات‌های همراه، اینترنت‌های بی‌سیم رو به افزایش بوده و دوره ترافیک‌های نامحدود رو به انقراض است. برای همین هر کیلو‌بایتی که صرفه‌جویی شود در حقیقت به جیب شما کمک کرده است. با فعال‌سازی قابلیت سنجش ترافیک ویندوز 8، قادر خواهید بود، پی‌سی و تبلت خود را از نقل‌ و‌ انتقالات غیرضروری دیتا بازدارید.
بر اساس بخش پرسش‌وپاسخ اتصال‌ بی‌سیم در ویندوز 8، تأثیرات فعال‌سازی این قابلیت به صورت زیر هستند:

    بروزرسانی‌های ویندوز تنها به موارد با اولویت بالا و مهم محدود می‌شوند.
    ممکن است دانلود اپلیکیشن‌های فروشگاه ویندوز متوقف شود.
    کاشی‌های صفحه آغازین (Start Screen) ممکن است بروز نشوند.
    همگام‌سازی فایل‌های آفلاین ممکن است متوقف شود.

فعال‌سازی قابلیت اندازه‌گیری ترافیک
برای فعال‌سازی سنجش‌گر، به لیست شبکه‌های وای‌فای بروید و بر روی کانکشن مورد نظر خود راست‌کلیک کنید. در تبلت به جای راست‌کلیک، باید انگشت‌ خود را مدتی بر روی کانکشن نگه دارید. بعد از نمایش منو، گزینه Set as metered connection را انتخاب کنید.
metered-WiFi-connections-Win8-1 

metered-WiFi-connections-Win8-1


غیرفعال‌سازی مصرف ترافیک در اتصال سنجش‌گر
دو تنظیم متفاوت برای کاهش ترافیک مصرفی در قابلیت تنظیم ترافیک مصرفی وجود دارد. تنطیم اول مربوط به دانلود نرم‌افزارهای دستگاه است.
برای ورود به این بخش از Settings به Change PC Settings رفته و Devices را انتخاب کرده و در این قسمت، وضعیت ویژگی Download over metered connection را در حالت Off قرار دهید.
دومین تنظیم به همگام‌سازی برمی‌گردد.
برای این تنظیم از Settings به Change PC settings و سپس به Sync your settings بروید و مطمئن شوید هر دو ویژگی Sync setting over metered connection و Sync settings over metered connection even i'm roaming در حالت Off هستند.
بررسی دیتا‌ی مصرفی
برای مشاهده میزان ترافیک مصرفی، به لیست‌ شبکه‌های دستگاه بازگردید و بر روی اتصال مورد نظرتان کلیک کنید. متأسفانه امکانی برای ریست خودکار شمارنده حجم ترافیک مصرفی وجود ندارد اما شما می‌توانید به صورت دستی و در ابتدای دوره و با کیلک روی کلید Reset، شمارنده را صفر کنید.
metered-WiFi-connections-Win8-2 

metered-WiFi-connections-Win8-2


بررسی تاریخچه مصرف دیتا توسط اپلیکیشن‌ها
اگر می‌خواهید به میزان ترافیک مصرفی توسط اپلیکیشن‌ها پی ببرید. به Task Manager رفته و بر روی App history کلیک کنید. با این کار شما با ستون‌های جداگانه‌ای در مورد میزان دیتای مصرفی کل در شبکه، در شبکه سنجش‌گر و در بروزرسانی‌ کاشی‌ها روبرو خواهید شد. برای دسترسی به Task Manager نیز می‌توانید در صفحه‌آغازین عبارت Task Manager را تایپ کرده و یا با راست‌کلیک روی نوار وظیفه (Taskbar)، آن را انتخاب کنید.
metered-WiFi-connections-Win8-3
 

metered-WiFi-connections-Win8-3

از این به بعد شما قادر به استفاده از ویژگی اندازه‌گیری ترافیک در ویندوز 8 هستید. به یاد داشته باشید که اتصال‌های سنجش‌گر تنها در اتصال‌های وای‌فای قابل استفاده هستند و در اتصال‌های کابلی یا دایال‌آپ، سنجش‌گری وجود ندارد.
نظر شما درباره این ویژگی چیست؟ تجربه خود را در این زمینه با دوستان خود به اشتراک بگذارید. آیا سرویس‌های مشابهی می‌شناسید؟

اندروید 4.1.2 برای نوت 2 به همراه نحوه آپدیت کردن

اندروید 4.1.2 برای نوت 2 به همراه نحوه آپدیت کردن 

با سلام خدمت تمامی دوستان عزیز به خصوص طرفداران فبلت محبوب نوت

دیروز برروی سایت sammobile.com خبری مبنی بر ارائه اندروید ۴.۱.۲ برای فبلت گلکسی نوت ۲ منتشر شد که بنده این آپدیت را برروی اسمارت فون نوت ۲ نصب کردم. طریقه گرفتن این آپدیت که برای کشور هلند ارائه شده بدین صورت هست که ابتدا در سایت سام موبایل ثبت نام میکنید. در بخش و در قسمتی که نام کشورها را نوشته، وقتی نوار را به سمت پایین هدایت کنید به نام کشور poland (play)-prt می رسید که در جلو آن نوشته “Available” وقتی روی این گزینه کلیک کنید، وارد یک صفحه می شوید که باید روی گزینه دانلود کلیک کنید.

 

حجم فایل، ۹۸۴ مگابایت می باشد. بعد از دانلود فایل رو اکسترکت کنید که چیزی حدود ۱۳۰۰ مگابایت می شود. روش نصب هم داخل سایت سام موبایل توضیح داده شده است. (sammobile)
در مرحله بعد احتیاج به نرم افزار odin دارید که در لینک بالایی آخرین ورژنش موجود هست.
مراحل نصب
۱: فایل آپدیت را اکسترکت میکنیم.
۲:برنامه odin را اجرا میکنیم
۳:گوشی را restart و قبل از روشن شدن کلیدهای (Home+power+vol down) را به صورت هم زمان با هم نگه میداریم تا با صفحه ای با یک مثلث زرد رنگ مواجه بشیم.
۴:در این مرحله در برنامه odin کلید pda رو میزنیم و فایل اکسترکت شده را ad میکنیم خانه کنارش را تیک میزنیم.
۵:در این مرحله کابل usb را به گوشی وصل میکنیم و کلید vol up را برای شروع اتصال گوشی و پی سی میزنیم.
۶:در برنامه odin در قسمت چپ صفحه مربع id:com باید به رنگ زرد در بیاید (مال بنده به رنگ آبی بود).
۷:مطمئن شوید گزینه re-partion خالی باشد و تیک نداشته باشد.
۸:حالا میتوانید دکمه start رو برای شروع بزنید که ۵ دقیقه زمان میبرد و به صورت اتوماتیک گوشی restart می شود و گوشی شروع به آپدیت میکند که چند دقیقه ای نیز طول می کشد.حال میتوانید از امکانات ورژن جدید گوشی خود لذت ببرید.

تغیرات به وجود آمده در این آپدیت در حدود یک ساعتی که من با این نسخه از اندروید کار کردم بدین صورت بود:
۱:در صفحه قفل گوشی وقتی با قلم گوشی به صفحه ضربه میزنید شاهد پخش رنگ در محیطی آبگونه میباشید که جنبه ظاهری خوبی دارد.
۲:در قسمت بالای صفحه وقتی انگشت خود را به طرف پایین میکشیم، در صفحه notification گزینه multi window اضافه شده که می تونید مولتی ویندوز خود رو در اینجا فعال یا غیر فعال کنید. البته با نگه داشتن دکمه back هم این کار میسر است.


۳:در قسمت اپلیکیشن ها که صفحات را مرور میکردم با ۷ اپلیکیشن جدید و جالب مواجه شدم که کاربرد هر کدوم را میتوانید از نامش متوجه شوید.

۴:در قسمت seting-display گزینه notificaiton panel اضافه شده که با نگه داشتن انگشت خود روی گزینه ها امکان جابه جایی و شخصی سازی بیشتر در این قسمت را دارید و برای دسترسی به این قسمت ها مراحلی را باید طی کنید که از سادگی خارج میشوذ.


در مورد سرعت و باطری نمیتوانم صحبتی بکنم چون قبل از آپدیت هم به حدی بود که اگر هم تغییری رخ داده باشه حداقل من نمیتوانم تشخیص بدهم چون واقعا سرعت بسیار بالایی دارد و زیادتر شدن سرعت دیگر قابل حس نیست.
این تغیراتی بود که در این ۱ ساعت پیدا کردم و در فرصت بعدی تغییرات موجود را به خبر اضافه میکنم.در همین جا هم اعلام میکنم که اندروید ۴.۱.۲ برای گلکسی اس ۳ هم در دسترس می باشد که دوستان میتوانند با مراجعه به سایت سام موبایل گوشی خودشان را ارتقا بدهند.
بابت جمله بندی و نگارش ضعیفم عذر خواهی میکنم موفق باشید.

گلکسی نوت 3 به همراه صفحه نمایش 6.3 اینچی

گلکسی نوت 3 به همراه صفحه نمایش 6.3 اینچی
1
Samsung Galaxy Note اولین فبلتی بود که در سال ۲۰۱۱ وارد بازار شد و روز به روز بر محبوبیت آن اضافه گردید. در ابتدا بسیاری فکر میکردند که این نوع دستگاه با استقبال روبرو نمی شود، ولی زمان چیز دیگری را نشان داد و حتی شرکت های رقیب سعی در عرضه محصولاتی با ویژگی های مشابه کردند.


بعد از گلکسی نوت ۱ که دارای صفحه نمایشی ۵.۳ اینچی بود، نوبت به گلکسی نوت ۲ با صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی رسید و حال خبر می رسد که گلکسی نوت ۳ با صفحه نمایشی ۶.۳ اینچی در راه است. این شایعه یا خبر همراه با مذاکرات سامسونگ در مورد شروع بازسازی در واحد LCD خود و کاهش تولید آن در حمایت از تولید OLED منتشر شده است.
این کار به سامسونگ اجازه می دهد تا تمرکز بیشتری برروی LED داشته باشد. سامسونگ از تکنولوژی AMOLED در محصولات high-end خود استفاده می کند و همانطور که می دانید Galaxy Note II دارای صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی Super AMOLED است. فبلت گلکسی نوت ۳ در سال ۲۰۱۳ معرفی و عرضه می شود.

سر انجام گوگل مپز جدید برای آی او اس از راه رسید (به روز رسانی:

سر انجام گوگل مپز جدید برای آی او اس از راه رسید (به روز رسانی: حالت آفلاین و نسخه آیپد به زودی)سر انجام پس از حدس و گمان های فراوان، اپلیکیشن گوگل مپز برای iOS در اپ استور قرار گرفت و شما می توانید آن را با حجم 6.7 مگابایت از اینجا دانلود کنید. خوشبختانه گوگل تمام امکانات لازم را در اپلیکیشن جدید گرد آورده و مهمتر از همه، SDK آن را نیز برای توسعه دهندگان عرضه کرده تا بتوانند آن را با اپلیکیشن های خود برای iOS یکپارچه کنند.
گوگل مپز جدید با تمام امکانات عالی از راه رسیده از جمله «راهبری turn-by-turn، مسیرهای عبور و مرور عمومی و سیستم Street View.» اپلیکیشن به کاربران امکان می دهد تا از راهنما صوتی موقع رانندگی و داده های زنده ترافیکی در سرتاسر دنیا استفاده کنند. گوگل مسیرهای قطار، اتوبوس، مترو و پیاده روی را نیز برای کاربران iOS فراهم کرده.
ممکن است آپدیت جدید هنوز در اپ استورهای کشورهای مختلف قرار نگرفته باشد بنابراین کاربران خارج از ایالات متحده احتمالاً بایستی کمی صبر کنند. نکته جالب، یعنی ارائه SDK نقشه توسط گوگل، یک حرکت بسیار کلیدی به حساب می آید زیرا به توسعه دهندگان iOS امکان می دهد که از سیستم نقشه اپل عبور کرده و گوگل مپز را در اپلیکیشن های خود مورد استفاده قرار دهند.
بر این اساس، می توان انتظار داشت که رقابت بین سرویس های نقشه داغ تر از قبل شود که در نهایت به نفع مصرف کنندگان خواهد بود. اندرو فاستر مدیر ارشد گوگل مپز درباره تکنولوژی پشت سرویس کمپانی متبوعش می گوید:

«ویژگی برجسته SDK نقشه های بُرداری (vector-based) است که به سرعت لود می شوند و به کاربران امکان جا به جایی آسان بین نماهای دو بُعدی و سه بُعدی، و چرخاندن و جا به جا کردن نقشه با جسچرهای ساده در درون اپلیکیشن را می دهد. توسعه دهندگان هم می توانند نمای نقشه را عوض کنند تا مشاهده اطلاعات وضعیت ترافیک و کنترل جای دوربین در حالت سه بُعدی را در اختیار داشته باشند. دسترسی به کلیدهای API برای توسعه دهندگانی که ثبت نام کرده باشند به سرعت در حال فعال سازی است.»

Google Maps for iPhone is here 2.jpg


امکانات گوگل مپز جدید برای iOS 
جستجو شامل:
- یافتن مکان ها، آدرس ها و محل های تجاری در سرتاسر دنیا با استفاده از جستجوی محلی گوگل.
- یافتن محل های خرید، تفریح و صرف غذا و نوشیدنی با استفاده از نظرات و رتبه بندی های مردم محلی.
- ورود به حساب کاربری برای سینک کردن «جستجو ها، مسیر ها و محل های مورد علاقه» بین کامپیوتر شخصی و تلفن.

مسیریابی شامل:
- راهنمای صوتی turn-by-turn مناسب برای زمان رانندگی.
- یافتن مسیر برای قطار، اتوبوس، مترو و مسیرهای پیاده روی.
- دسترسی به داده های ترافیکی زنده برای شهرها.

استریت ویو و تصویرسازی شامل:
- دیدن تصاویر 360 درجه پانوراما از محل های مختلف در سرتاسر دنیا با استفاده از استریت ویو.
- مشاهده بیش از 100 هزار کسب و کار محلی در سطح جهان.
- مشاهده تصاویر ماهواره ای با رزولوشن بالا برای مکان های مختلف دنیا.

استفاده راحت و آسان شامل:
- در اختیار داشتن یک تجربه کامل از گوگل مپز بر روی آیفون.
- رابط کاربری با طراحی ساده و جدید.
- امکان استفاده از جسچرها برای حرکت در نقشه و مشاهده نتایج جستجو.
اپلیکیشن گوگل مپز جدید با آیفون 3GS، آیفون 4 و 4S، آیفون 5، آیپاد تاچ نسل 3 تا 5 و آیپد سازگار است و برای بهرمندی از آن باید iOS 5.1 یا بالاتر را داشته باشید. همچنین این اپلیکیشن برای آیفون 5 نیز اختصاصی شده تا از نمایشگر بزرگتر آن به خوبی استفاده شود.

همان طور که در ابتدا ذکر شد، می توانید اپلیکیشن جدید را از اینجا با حجم 6.7 مگابایت دانلود و نصب نمایید. حتماً تجربه خودتان از استفاده از آن را نیز با سایرین در میان بگذارید.


  به روز رسانی: دیوید پوگیو از نیویورک تایمز به نقل از گوگل خبر داده که به زودی حالت ذخیره آفلاین نقشه و پشتیبانی برای آیپد نیز از راه خواهد رسید. او نوشته که خود گوگل نیز اذعان دارد که اپلیکیشن جدید برای iOS حتی از نسخه اندروید هم بهتر ساخته شده. 

ایجاد کلید در راست کلیک برای هر برنامه ای

ایجاد کلید در راست کلیک برای هر برنامه ای
 
 راحترین کار برای اجرای سریع نرم افزارهای پرکاربرد قراردادن آنها در منوی pop-up ویندوز است. پس از قراردادن نام نرم افزاریا برنامه مورد نظرتان در منوی pop-up ویندوز هر کجا که کلیک راست انجام دهید، ویندوز این منو را باز کرده و یا برنامه یا نرم افزار تعریف شده توسط شما را نیز بعنوان یک گزینه نشان خواهد داد.
کاربر با انتخاب این گزینه که در هر قسمت از سیستم عامل در دسترس وی می باشد می تواند نرم افزار مربوطه را اجرا کند. مراحل اضافه کردن یک گزینه به منوی pop-up ویندوز نسبتا ساده بوده و از طریق دستکاری کلیدهای رجیستری قابل انجام است. برای اینکار کافی است تا برنامه RegEdit را اجرا کرده و سپس کلید HKEY-CLASSES-ROOT\Directory\Shel را باز کنید. پس از باز کردن این کلید،کلیدی با نام دلخواه(مثلا DOS ) در آن ایجاد کنید. پس از ایجاد کلید آن را هم باز کرده و رشته پیش فرض ( Default String ) آن را تغییر دهید.
مقدار جدید رشته باید همان عبارتی باشد که دوست دارید تا در منو نشان داده شود. برای مثال ما این مقدار عبارت است از Start DOS here پس از انجام این کار باید کلیدی به نام Command زیر کلید فعلی ایجاد کرده و رشته پیش فرض آن را نیز تغییر دهید. این رشته باید حاوی دستور باشد که دوست دارید تا با انتخاب منو اجرا شود. در این مثال مقدار این رشته را برابر. comCommand قرار می دهیم. در انتها و پس از اجرای کلیه مراحل بالا می توانید برنامه RegEdit را ببندید ، حالا اگر روی هر کدام از دایرکتوری ها کلید سمت راست ماوس را کلیک کنید، داخل منوی باز شده گزینه جدیدی را مشاهده خواهیدکرد. با انتخاب این گزینه نیز برنامه مورد نظرتان اجرا خواهد شد. توجه داشته باشید که چون کلید مربوطه را زیر کلید dIRECTORY اضافه کرده بودیم، گزینه حاصله نیز منوی pop-up دایرکتوری ها اضافه شده است ولی در اصل این نوع گزینه ها را می توان به هر کدام از منوهای pop-up ویندوز اضافه کرد.

افزودن متن دلخواه درکنار ساعت ویندوز

افزودن متن دلخواه درکنار ساعت ویندوز

با این کار متن کنار ساعت ویندوز خود را تغییر خواهید داد !
1- فرمان Regedit را در قسمت RUN ویندوز وارد کنید .
2- به کلید زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Internation
3- داده ای رشته ای با عنوان S1159 ایجاد کرده(در صورتی که از قبل ایجاد نشده باشد)و متن دلخواه خود را در آن وارد کنید .
4- داده رشته ای دیگر با عنوان S2359 ایجاد کرده و متن دلخواه دیگری را در آن وارد کنید .
توجه کنید که در ویندوز XP اگر فارسی را فعال کرده باشید می توانید عبارات را فارسی تایپ کنید .
اندازه ی واحد انتقال سرعت و کیفیت شبکه را افزایش دهیم
با تنظیم بهینه ی واحد انتقال حداکثر میتوانید سرعت و کیفیت شبکه ی خود، مخصوصا متصل شدن به اینترنت از طریق مودم را افزایش دهید ( واحد انتقال حداکثر اندازه ی پاکتی را تعیین میسازد که میتواند در هر بار از طریق شبکه انتقال یابد ).
رجیستری خود را باز کرده و این کلید را در آن بیابید:
HKEY_LOCAL_MACHINES\System\CurenntControlSet\Servi eces\tcpip\Parameters
یک مفدار جدید از نوع DWORD و به نام MTU بسازید و اندازه ی بهینه ی مورد نظرتان را برای آن تعیین کنید. برای اتصالات متکی به مودم که دارای پهنای باند ضعیفی هستند، بهترین اندازه برای واحد انتقال حداکثر 576 در مبنای هگزا یا 1398 در مبنای دسیمال است.